nieuw jaar - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu nieuw jaar - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

nieuw jaar

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg sanne

19 Januari 2015 | Australië, South Melbourne

Hey allemaal,

Eindelijk heb ik weer even tijd voor een verslagje. Mijn vorige verslag is al weer even geleden, dus ik weet niet meer alle details, maar ik zal een korte samenvatting maken van wat ik de afgelopen weken heb beleefd.

Met oud en nieuw was ik in Brisbane. Savonds eerst gezellig in het hostel iets gedronken en om 12uur naar de vuurwerk show gekeken vanaf een brug. Was mooi, maar niet heel spectaculair. Verder in Brisbane lekker rond gelopen, met de ferry over de rivier en naar Lone pine Koala sanctuary geweest. Ik was steeds samen met een duits meisje die in hetzelfde hostel zat. Na Brisbane ben ik naar Byron bay geweest. Ik had daar hoge verwachtingen van, omdat iedereen het erover heeft, maar viel een beetje tegen. Het was enorm druk overal en de hostels waren onbetaalbaar, dus ben maar 2 nachtjes gebleven, maar was genoeg. Ik kwam daar een meisje tegen waarmee ik in Noosa omging, dus dat was wel gezellig. De volgende dag had ik weer afgesproken met meisje van Brisbane. Na Byron ben ik in Bellingen geweest, dat ligt meer inlands. Daar heb ik een week in een YHA hostel gewerkt. Sochtends moest ik de bedden opmaken en de rest van de dag had ik vrij. Ik sliep in een soort hutje waarvan een kant open was, dus ik zat midden in het regenwoud. Was wel gaaf, snachts kwamen er possums binnen. Het zag er echt uit als een paradijs en de sfeer in het hostel was heel relaxed, maar ik verveelde me wel snel. Ik kon een keer mee rijden met mensen naar het Dorrigo national park, daar gewandeld en watervallen gezien, was mooi.

De volgende bestemming was Port maquarie. Leuk stadje, ik had daar maar 1 dag, dus beetje rond gelopen en op het strand gechilled. Ik was vet verbrand. Wel raar, alleen van 10 tot 12 uur het strand gelegen en goed gesmeerd. Ik werd wakker met blaren op me gezicht :o Dat is nu gelukkig over. Na Port macquarie ben ik een tijdje in Sydney geweest. Echt een geweldige stad, de meeste attracties zijn op loopafstand en er worden gratis tours door de stad gegeven. Weer met brisbane meisje afgesproken. Samen naar bondi geweest. Het is gewoon een strand, dus niet heel bijzonder, maar wel leuk om gezien te hebben. We zijn van Bondi naar Coogee gelopen, was een mooie route. Volgende dag naar Blue mountains gegaan. Daar verbleef ik in een onwijs gaaf hostel: the flying fox. Het meisje achter de receptie kende ik uit nieuw zeeland, wel grappig, daar kwamen we elkaar ook steeds tegen. Blue mountains is heel mooi. Onderweg kwam ik een Nederlandse vrouw tegen. We zijn samen van Katoomba naar Leura gelopen, leura cascades gezien, heel mooi.

Daarna ben ik voor een dagje naar Canberra geweest. Ik has er geen hoge verwachten van, want iedereen zegt dat het niet leuk is. Maar ik vind het echt een leuke stad. Voelt als een dorp, lekker rustig, maar alle gemakken van een stad en de lokalen zijn geinteresseerd in reizigers. Toen ik in een park een ijsje aan het eten was, kwam er een jongen naast me zitten. Hij bleek een semester in Nederland te hebben gestudeerd. We hebben een biertje gedaan en zijn later wezen uiteten. Hij nam me mee naar een Sri lakaans restaurant, want daar komt hij oorspronkelijk vandaan, was onwijs lekker.

Vanuit Canberra, heb ik de nachtbus naar Melbourne genomen. Toen ik sochtends in Melbourne aankwam was het koud joh!! Ik verblijf in een Irish pub in windsor, op loopafstand van st kilda. Gister met meisje uit me kamer bij een vegetarisch restaurant gegeten. Ws een non profit organisatie, dus je betaald alleen een donatie. Was erg lekker, vandaag heb ik er weer gegegen:) Savonds zijn we naar de pier gegaan, daar zagen we mini penguins aan land komen en waterratten, was geinig om te zien. Maar het was zo verschrikkelijk koud, ben ik niet meer gewent.

Vandaag windsor en omgeving verkend, leuke sfeer. Morgen vertrek ik naar een hostel in de cbd, dus dan kan ik echt melbourne verkennen. Over een paar dagen afgesproken met een Nederlands meisje die ik in Nieuw zeeland heb ontmoet. Zij woont bij familie, en ik mag daar ook blijven slapen dus dat is fijn. Daarna vertrek ik alweer naar Tasmanie. Daar ga ik werken op een boerderij met alpacas. Het is ook een wildlife opvangcenter en ik deel de badkamer met baby wallaby's, ben benieuwd. De tijd gaat snel joh.

Hoe gaat het in het koude Nederland?

Tot snel!

• 19 Januari 2015 - 15:37

Mam:

Hoi Sanne,

Eindelijk weer een verslag,ja het gaat opschieten.
    Leuk dat je steeds fijne mensen ontmoet.
    Raar die blaren was het geen allergie?
    Ben benieuwd hoe het gaat met die wallaby's

• 19 Januari 2015 - 16:32

Corrie:

Hoi Sanne,

Weer een mooi verhaal, je doet veel leuke dingen. Je ontmoet ook steeds aardige mensen.
    Ben benieuwd hoe het gaat met die alpacas.
    Hoop dat het daar weer wat warmer is hier is er niks aan, koud en mistig.
    Nou geniet er nog van want de tijd gaat zeker snel en voor je het weet is het voorbij.

Groetjes Co en Corrie

• 20 Januari 2015 - 15:41

Britt:

Wat een heerlijke jaloersmakende verhalen weer haha! Behalve die blaren op je gezicht dan. Leuk dat je gaat werken bij die diertjes, en hopelijk bevalt het. In Nederland is de winter, naar mijn idee, nog niet echt doorgedrongen. Het is uiteraard wel koud, maar niet ijskoud en nog geen schaatsweer.
    Eind februari ga ik naar Dublin een aantal daagjes, misschien heb ik dan ook stoere reisverhalen haha. M'n zusje zit overigens nog steeds in Seoul. Ze werkt in een hostel en dat bevalt haar heel goed. Ze denkt er wel over na om te gaan werken in nieuw Zeeland of Australië. Dus als jou plek bevalt en ze zoeken meer mensen, let me know!

XxBritt

• 20 Januari 2015 - 15:41

Britt:

XxBritt

• 26 Januari 2015 - 13:11

Minca:

Hee San! Erg leuke verhalen allemaal weer, je doet veel zeg! Steeds weer naar verschillende stadjes. Zo zie je wel heel veel ook. Hoe was het in Melbourne, leuke stad? Hopelijk was het niet al te koud! Hier is het in ieder geval ook veel te koud naar mijn mening, haha. Al valt het nog mee met sneeuw gelukkig. Veel plezier met het werken op de boerderij, weer heel wat anders dan de grote stad. Klinkt in ieder geval erg leuk en ik ben benieuwd wat voor dieren je daar allemaal weer gaat zien. Ik kan me voorstellen dat de tijd vliegt! Geniet ervan!:) Liefs Minca