Trip naar Coroma - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Trip naar Coroma - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Trip naar Coroma

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

22 Januari 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo allemaal!

Bedankt voor de reacties! Ik zal even kort wat samenvatten voordat ik losbarst! Hidden garden kon ik weer niet vinden! Toen heb ik haar gemaild, volgende dag weer terug gegaan en toen had ik het eindelijk gevonden. Was alleen allemaal voor niks, want de kamer is echt niks! Het is sowieso heel erg afgelegen, maar het was ook heel vies en de badkamer en wc waren buiten, zonder deur, heel vreemd! De markt hier op zaterdag ochtend stelt echt niks voor, zijn maar een paar kraampjes met groenten. En me Nederlandse vriendinnetje is alweer weg Ze is nu naar Bocas del torro en misschien komt ze daarna weer even terug.

Dinsdag ben ik samen met Ana, de twee Franse vrijwilligers en de Amerikaanse intern naar Coroma geweest. Een heel klein indianen dorpje. Hier gingen we naartoe om met die gids die de transcontinentale tours doet te meeten. Het was een reis van zo’n 14 uur! We hadden ’s ochtends de bus van 6:30 naar Bribri vanaf daar hadden we nog een bus, daarna een boot, toen nog een bus en daarna nog ongeveer 2 uur gelopen. Het was in Totaal 5 uur heen en 7 uur terug en we zijn maar anderhalf uur bij die mensen thuis geweest. Het tochtje met de boot was echt leuk, was zo een traditionele boot die ze van boomstammen maken. De hike was echt best wel heftig! Vooral de heen weg want toen was het echt heel erg heet. We moesten verschillende rivieren lopend oversteken. Bij de eerste rivier deed iedereen zijn schoenen uit, maar dat deed echt onwijs zeer aan me voeten want er lagen heel veel stenen en je had totaal geen grip zonder schoenen. Daarna hield iedereen steeds zijn schoenen aan als we door een rivier moesten, dat was echt een stuk beter! Alleen had je wel natte schoenen. De man woont samen met zijn vrouw en twee dochtertjes in een traditioneel hutje gebouwd op palen. De vloer was gemaakt van palmhout, echt verbazing wekkend hoe sterk dat is! We hadden wat kleding meegenomen wat we bij ATEC hadden verzameld, we wisten alleen niet dat ze kinderen hadden, dus daar hadden we niks voor meegenomen. Bij hun thuis kregen we wat te eten (de gebruikelijke rijst met bonen) en ondertussen bespraken we de opties voor kortere tours. De terugweg namen we een andere route. De gids en zijn oudste dochter (10 jaar) gingen mee om ons tijdens de hike te begeleiden. Met deze route moesten we zelfs nog meer rivieren oversteken en zelfs een vrij diepe. Het water kwam bij mij tot mijn middel. Ana en Julie gingen eerst hand in hand met de gids. Ik dacht ik kan het zelf wel, maar toen ik halverwege was voelde ik dat de stroming echt heel sterk was en op dat moment zag ik Ana en Julie vallen. Dus ik heb toch maar even op de gids gewacht. Op het zelfde stuk waar Ana en Julie vielen, ging ik ook onderuit. De stroming was echt heel strek en ik had totaal geen grip omdat ik op stenen met algen liep. De gids had gelukkig veel ervaring en hij had wel veel grip op zijn blote voeten. Ik hing met twee handen aan zijn hand, koppie onder! Gelukkig heeft hij me op een of andere manier aan de overkant gekregen:) Ik had het de terugweg wel heel erg koud met me natte kleding! Bij de bus halte aangekomen, hadden we de bus van 4 uur gemist, daardoor hadden we ook de bus naar Bribri gemist en in Bribri hadden we de laatste bus naar Puerto Viejo gemist, dus moesten we met de taxi. Rond een uur of 20:00 waren we weer in Puerto Viejo.

Vandaag ben ik samen met een omaatje (74) uit Florida naar het Jaguar rescue center geweest. Dit was echt super gaaf! We kregen een tour van anderhalf uur waarbij de gids wat vertelde over ieder dier. We mochten bij de brulaapjes in het hok! Die beesten springen onverwachts op je. Dat vond ik toch wel een beetje eng, na mijn Vietnamese apenervaring:P Ik heb ook heel veel super schattige luiaards gezien! En een wilde kat (kan me even niet herinneren hoe die heet) uilen, heel veel slangen, kikkers, spinnen, vogels. We hebben gezien hoe de wilde kat een muis werd gevoerd en een roofvogel kreeg ook een muis.

Vanmiddag ben ik nog even naar het strand geweest. Morgen ga ik denk ik een fiets kopen en nog even verder rond vragen naar een kamer. De hoteleigenaresse heeft trouwens wel in de smiezen dat ik wat anders zoek, want ze gaat ineens dingen regelen. Ik heb nu gordijnen en een tv en ze heeft me huur met 50 dollar verlaagd, dus misschien blijf ik ook wel gewoon hier. Voor komende week heb ik nog niet echt plannen. De twee Fransen zijn een weekje naar Bocas en me stage begeleidster gaat een weekje naar Monteverde. Er is dus niemand die mij aant werk gaat zetten, dus dat wordt de hele week aan me Destination Analysis werken, ook prima! Ik heb wel gehoord dat er vrijdag een surfwedstrijd is, dus ik denk dat ik dan maar even een paar uurtjes vrij neem:)

Nou dat was het weer voor deze week!

Ciao X


  • 23 Januari 2012 - 06:38

    Corrie En Co:

    Hoi Sanne,

    Het was weer een leuke week zo te lezen.
    Heel leuk om alles te kunnen volgen kijken nu alweer uit naar het volgende verslag. Goed dat je kamer goedkoper is geworden en dan toch tv en gordijnen niet gek toch?? Als je franse vrieden terug komen weten ze alvast war te vertellen over Bocas, komt goed uit.
    Nou weer een goeie week en we horen van je.

    Gr. Co en Corrie

  • 26 Januari 2012 - 15:56

    Ina (Minca's Moeder):

    Hoi Sanne,
    Ik moet zeggen dat ik redelijk computer-verslaafd raak! Meerdere malen per dag kijk ik even of er een mailtje of een verslag van Minca is. Jouw verslagen vind ik ook heel leuk om te lezen. Dit is toch een ervaring om nooit te vergeten! Die verslagen zijn ook voor jullie heel leuk om later terug te lezen! Heel veel succes verder (heb je al iets voor het het leguanen-project kunnen doen?) en ik kijk weer uit naar je volgende verslag!
    Groeten, ook aan je ouders, van Ina

  • 29 Januari 2012 - 18:59

    Lia Van Lierop:

    Hoi Sanne,

    Hoorde van Corrie over je avonturen in Costa Rica...
    Erg leuk om je verhalen te lezen en wat ben jij een stoere meid...lijkt nergens bang voor...Weet niet of ik zo flink ben hoor! Nog heel veel plezier en we blijven je volgen.

    groetjes,

    Frans en Lia van Lierop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 19680

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: