2 weekjes met pa en ma - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu 2 weekjes met pa en ma - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

2 weekjes met pa en ma

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

12 Maart 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hey Allemaal!

Het is weer even geleden dat ik wat heb getypt, dus ik heb weer een hoop te vertellen. De afgelopen twee weken waren mijn ouders hier op bezoek en we hebben echt heel veel gedaan en gezien. Het is een beetje lastig om 2 weken in een keer samen te vatten en om alles te herinneren, maar ik ga mijn best doen. Woensdag 29 Februari zijn ze hier in Puerto Viejo aangekomen en morgen 13 maart vertrekken ze weer. Ik zat die woensdag al op ze te wachten bij hun hotel iets buiten het centrum en ik dacht dat ze wel erg moe zouden zijn van de reis, maar ze hadden nog genoeg energie om mee te gaan naar het dorpje. Die middag heb ik ze meteen een rondleiding gegeven, dus ze hadden het hele dorpje gelijk gezien. De eerste indruk van me moeder was: “wat een gribus zooi”! haha. En me vader raakte meteen aan het vogel spotten, want er vliegen hier allemaal kleurige vogeltjes rond, maar daar is hij nu ook al aan gewent.

Voor deze twee weken was er heel slecht weer voorspeld en de dag voordat ze hier waren heeft het ook de hele dag geregend. Uiteindelijk is het enorm meegevallen. Het meeste viel ’s nachts en we hebben maar één dag gehad dat het echt de hele dag plensde. Ik kan me niet meer zo goed herinneren wat ik de eerste donderdag en vrijdag heb gedaan, volgens mij gingen me ouders naar het strand en ik gewoon werken. We zijn iedere avond heerlijk wezen uit eten. Ze hebben hier echt heel veel World fusion restaurants en ook heel veel vegetarisch, dus wat dat betreft zit ik hier goed. Die eerste zaterdag hebben we de Cahuita National Parc hike gedaan, dat was echt prima te doen. Het was zo ongeveer drie uur over een pad langs het strand lopen, geen moeilijke hike en we hadden goed weer, geen regen en ook niet te heet. Aan het eind van de trail kwamen we uit bij een restaurant met zwembad, dus dat was wel lekker verfrissend. Daarna hadden we wel een beetje pech, want de bus had geen zin om ons mee te nemen en de volgende kwam pas weer over een uur. Toen gingen we weer even terug naar het restaurant en toen we weer terug liepen naar de bushalte, stopte er een taxi die ons voor goedkoop meenam omdat het toch op zijn route lag, dus dat was wel weer aardig.

Die zondag heb ik me ouders meegenomen op een chocolade tour. Dat had ik gepland nog voor hun 25-jarige huwelijk. We gingen eerst met de lokale bus en het laatste stukje met de taxi. De taxi chauffeur had mij blijkbaar verkeerd begrepen, want de chocolade boerderij heet Catato en hij bracht ons naar Catarata, wat een waterval is. Wij maar zoeken naar die boerderij en de taxi was hem al gepeerd. We stonden in de middle of nowhere en op gegevenmoment leek het of er steeds stenen naar ons werden gegooid. Ik dacht eerst dat het kokosnoten waren en me moeder begon al aaah apen! te roepen. Maar me vader zei neejoh, dat zijn de neefjes van die taxichauffeur. Ik zag opgegeven moment dat het dus stenen waren een geen kokosnoten, dus me moeder en ik begonnen steeds sneller te lopen, maar pa bleek dus de hele tijd die stenen te gooien, grapjas:p. Na een tijdje kwam er een busje met toeristen en die hebben ons meegenomen naar de waterval en daarna bij de chocolade boerderij afgezet wat toevallig ook op hun route lag. Naar die waterval was best een lastige klim en me moeder en ik hebben dat op onze teenslippertjes gedaan. Maar het was het zeker waard, het was echt prachtig. Daarna hebben we dus nog chocolade gemaakt en dat was leuk maar duurde best kort, dus we hadden onverwachts een hele leuke dag!

De volgende week moest ik elke dag in Manzanillo werken. Er was een school uit Washington op bezoek die ons gingen helpen om een schooltje op te knappen. Was op zich wel leuk, wel grappig dat iedereen steeds dingen aan mij vroeg terwijl ik zelf ook geen flauw idee had. De laatste dag moest ik oppassen op het kindje van de manager van Atec. Echt een super lief kindje, ze is 1 jaar en 9 maanden. Maar dat oppassen was nog wel een opgaven, want al die kinderen bij de school waren steeds met haar aan het slepen en daar werd ze helemaal niet blij van. Ze is best verlegen en hangt de hele tijd aan haar moeder en als die aan het werk was hing ze aan mij. Mja die kinderen tilde haar steeds op, dus ik zat de helft van de dag met een huilend kind. Ik heb die hele week maar tot kwart voor 13:00 gewerkt, want ik moest om 7 uur ’s ochtends de bus al hebben en kwart voor 13:00 ging een bus terug en anders kon ik pas kwart over 17:00 terug, dus ik vond het om kwart voor 13:00 wel gescheten en de rest vond dat prima. Dus ‘s middags ging ik dan met pa en ma lunchen en nog even naar het strand of in de jacuzzi (jaja luxe hotel). We zijn ook een keertje naar playa negra gegaan, een zwart strand. Daar is de stroming echt heel strek, dus we gingen alleen een klein stukje de zee in. Op gegeven moment kwam er een golf die toch ff te hard was voor mij want ik werd om ver gespoeld. Me moeder in paniek: “grijp der in zie der niet meer”! Maar ik was ondertussen allang aan gespoeld, dus me vader lachen.

Op papa zijn verjaardag (7 maart) heb ik vrij genomen en zijn we een dagje naar Limon geweest. Iedereen hier raadde me af om daar heen te gaan want het was volgens hun maar een stinkende vieze stad. Maar ik vond het heerlijk om ff de dorpjes uit te zijn en in een grote stad rond te lopen. Afgelopen zaterdag hebben we een canopy tour gedaan. Dat was echt super gaaf! Me moeder lag er al dagen van wakker en op het laatste moment zat ze nog te twijfelen, maar ze heeft het toch gedaan! Ze ging wel elke keer samen met de gids en iedereen lag steeds helemaal in een scheur om haar gillen en dat bekkie (zien jullie nog wel op de foto’s) maar het was dus echt een succes! Er was ook nog een stuk waar je in plaats van met een zipline met een tarzan swing naar de overkant kon. Ik durfde eerst niet, maar pa ging mooi als eerste. We hebben het ook op film staan dus dat is wel leuk. Moe koos er toch maar voor om weer via de zipline te gaan. Ze was in de veronderstelling dat je je met je eigen kracht aan dat touw moest vasthouden, maar je zat gewoon gezekerd.

Gister hebben we ’s ochtends op het strand van Manzanillo gelegen. ’s Middags zijn we op de koffie geweest bij Tirza (de manager van Atec) en ’s avond hebben we het omaatje uit Florida mee uit eten genomen. Me vader vond dat ik me maar niet meer zoveel moest insmeren, want zij zijn dus in die twee weken alweer bruiner dan ik, maar nu heb ik dus mooi me knar weer verbrand

Vanochtend hebben we nog een kayak tour gedaan en dat was echt de moeite waard! Zelfs de heenweg was een avontuur, want ik moest achterin de truck bij de kajaks. Het water was heel vlak en we peddelde heel langzaam tussen de bomen door. We zaten allemaal in een eigen kayak en moe dacht dat ze het niet kon, maar ze kreeg het op gegeven moment ook onder controle. We hebben echt heel veel gezien! Precies de dieren die we nog wilden zien. Aan het begin zagen we meteen al 3 luiaards, we hebben ook weer heel veel brulaapjes gezien, veel schildpadden, Jezus lizards (die kunnen over het water rennen), een groene leguaan (die erg zeldzaam zijn en niet veel meer in het wild te zien zijn), en een tucan.

Nou ik ga er maar weer een eind aan breien. Morgen ochtend vertrekken ze vroeg, dus vanavond is ons galgenmaal. We hebben al besloten dat het heel culinair Pizza gaat worden. Wel uit een steenoven bij een echte italiaan (die hier ook erg veel zitten). Volgende week heb ik weer een weekje alleen, dat wordt mijn balansweek want ik wordt hier echt een propje met al dat lekkere eten. En die week daarna komen Co en Corrie al aan.

Groetjes aan iedereen!!





  • 13 Maart 2012 - 08:13

    Corrie:

    Hoi Sanne,

    Leuk on te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan.
    Als Ada en Hans thuis zijn horen wel hoe zij het hebben ervaren.
    Als je nog iets nodig hebt hier vandaan mail het dan even.
    Nou tot volgende week vrijdag en groetjes van Co en Corrie

  • 13 Maart 2012 - 10:32

    Britt :

    Hee Sannie,
    Leuk dat je ouders er waren. Ik wil ook spontaan gaan kayakken, canopi walkl doen, watervallen zien en chocola maken :P
    xxx

  • 13 Maart 2012 - 18:20

    Peter En Gerda:

    Hey Sanne leuk om te lezen ik zag het helemaal voor me hoe je ouders op bepaalde dingen reageerden.(ha ha)
    Jij hebt ze op deze manier toch het een en ander daar kunnen laten zien.
    Geniet er lekker van groetjes Peter, Gerda en de kids xx

  • 13 Maart 2012 - 19:25

    Reinie:

    Hoi Sanne,
    Je hebt weer heel leuk geschreven over de afgelopen 2 weken. Ik zie het helemaal voor me zoals je moeder reageert. Nog veel plezier met Corry en Co en ik blijf je verhaaltjes lezen.

    Gr.Reinie

  • 13 Maart 2012 - 20:32

    Kim:

    Hii Sanne,

    Lees ik in dit verslag toch allemaal leuke dingen om te doen als ik bij jouw ben :P hahaha Tot over een maandje (iets meer) xxxx

  • 13 Maart 2012 - 20:44

    Janet:

    Geweldig om je reisverslag te lezen .
    Bij sommige stukjes heb ik echt gelachen , zie het al helemaal voor me .
    Nog veel plezier.
    Groetjes Janet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 19684

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: