Paardrijden met Kim/bezoek Anne - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Paardrijden met Kim/bezoek Anne - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

03 Mei 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hey allemaal!

Gaat het goed met iedereen? Hier gaat nog steeds alles zijn gangetje, maar het is wel heel saai hoor! Ik ben nu een marketing plan aan het schrijven, maar dat is ook niet zoveel werk en verder zit ik gewoon een beetje mijn tijd uit. Die meiden die achter de kassa staan vragen vaak mijn hulp met de computers in het internetcafé. Het is wel grappig, want zij denken dat ik echt heel handig ben met computers. Het zijn vaak hele simpele vragen die ze hebben. Gister had iemand per ongeluk een stuk tekst gewist dus riepen ze mij half in paniek, ik drukte op ctrlz en de tekst was terug, reageren ze met zijn allen alsof ik een wonder heb verricht:P

Vorige week dinsdag kwam Kim weer terug uit Bocas Del Torro. Ze heeft het echt naar haar zin gehad, alleen het snorkelen ging niet door omdat het toen regende, dus dat was wel sneu. Woensdag hadden we weer een hele dag samen en donderdag ochtend is ze weer vertrokken, dus woensdag hadden we helemaal vol gepland. Het was die week best wel regenachtig, maar woensdag hadden we mazzel, het was de hele dag bewolkt maar wel overwegend droog. ’s Ochtends zijn we naar het jaguar rescue centre geweest. Ik was daar al een keer geweest, maar het was ook wel leuk voor Kim als ik mee ging. Ze hadden dit keer ook een mak hert wat de hele tijd vrij rond liep en Kim heeft nog een aapje vast gehouden (ik was zoals ik eerder al schreef wel even klaar met de aapjes:p). ’S middags zijn we wezen paardrijden. We hadden nog niet gereserveerd, omdat we het weer even af wilde wachten. Uiteindelijk hebben we het er maar op gegokt en het bleef droog. Ik belde die manege om 12 uur op en om 14:00 uur konden we komen. Het was echt ideaal, want we waren maar met zijn tweetjes en een gids. Het paardrijden was wel heel anders dan dat wij gewent zijn. Het was western stijl en de paarden hadden niet eens een hoofdstel om. Ze hadden alleen een halster van touw. Aan het begin vond ik dat een beetje eng, omdat ik dacht dat je dan amper controle hebt. Het viel echt mee, die paarden zijn niet anders gewent, dus die luisterden prima. Ik had verwacht dat we een rustig ritje gingen doen, maar we hebben bijna alleen maar gedraafd en gegaloppeerd. Het was wel gaaf, maar ik had spierpijn!! Me hele kont was blauw, nu noemt Kim me blue ass monkey haha. Het is al meer dan een week geleden maar ik voel het nog Dus 1 keer was leuk, maar volgende keer pas ik.

Afgelopen weekend was Anne samen met 2 collega’s op bezoek. Zij lopen stage in Panama stad en zij moesten ook het land uit vanwege hun visum. Ze hadden in totaal 14 uur in de bus gezeten om naar Puerto Viejo te komen. Een meisje is Frans en zij spreekt amper Engels (zoals we gewent zijn van de Fransen) maar haar Spaans was wel goed, dus we hebben de hele tijd in het Spaans gesproken. Dat was voor mij wel een goeie oefening. We hebben niet zo veel gedaan, vooral naar het strand geweest en uit eten. Zondag hadden zij fietsen gehuurd en zijn we naar Punta Uva gefiets, daar hebben we nog een klif beklommen waar een heel mooi uitkijkpunt was. Ik hoorde van hun dat het dinsdag dag van de arbeid was en dat zij daarom vrij hadden. Dus ik vroeg aan mijn begeleidster of dat hier ook zo is en dat was zo, dus ik was dinsdag vrij. Dinsdag bleven ze nog de ochtend en ze namen de bus van half 2 terug naar Panama. ’s Ochtends hebben we lekker ontbeten bij het Spaanse bakkertje en daarna hebben we hier in PV op het strand gelegen. We lagen aan een soort baaitje waar de golven door een doodkoraalrif worden gebroken, dus we hebben ook nog lekker gezwommen.

Nu nog twee weekjes en dan ga ik met Kim naar Cartago toe. Als ik terug kom uit Cartago dan moet ik nog een maand in Puerto Viejo en dan gaan we naar La Fortuna en daarna eindelijk naar huis!! Dus als ik het zo bekijk dan is het nog wel te overzien:)

Groetjes X


  • 03 Mei 2012 - 17:27

    Mam:

    Hey Sanne,

    Leuk zo met kim! en dan weer met Anne.
    Ga de laatste weken maar lekker veel spaans praten. Jij begint gewoon in spaans dan doen ze het vast wel terug gewooon vol houden.
    Het schiet lekker op zo.
    Asta la vista :-)
    Mam

  • 03 Mei 2012 - 23:13

    Seringe:

    Chick! Dat paardrijden western stijl is echt grappig he, dat had ik ook gedaan! En superchill dat je nu echt wel kan aftellen. En wees blij dat je niet aan de pacific zit, daar zal het nu wel alleen maar regenen met t seizoen! En sowieso dat je straks wel goed spaans kan hoor, na al die tijd. Succes nog en ik zweer je dat je straks die palmbomen en apen en stranden toch wel gaat missen hoor!! ik weet dat het nu moeilijk te geloven is, maar toch ;) besos!

  • 05 Mei 2012 - 14:18

    Corrie:

    Hoi Sanne,

    Leuke dagen heb je gehad met Kim en Anna, op naar het volgende uitje.
    Ik hoop dat je kont weer een beetje bijgekomen is.
    Veel plezier in Cartago en ga ervan genieten.

    Groetjes van Co en Corrie

  • 07 Mei 2012 - 09:01

    Britt K.:

    Ik kan me niet voorstellen dat je klaar bent met aapjes. Ze blijven toch wel een soort schattig haha! Maargoed, zoals altijd weer leuk om van je te horen wat je allemaal beleefd!

  • 10 Mei 2012 - 14:47

    Reinie:

    Hoi Sanne,
    Leuk om je verslag weer te lezen.
    Gezellig dat je aanloop heb van je vriendinnen.
    Nog heel veel plezier daar en geniet ervan.

    Gr.Reinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 19698

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: