Weekendje Cartago - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Weekendje Cartago - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Weekendje Cartago

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

23 Mei 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hoi allemaal!
Bedankt voor de reacties weer:) Het is hier echt super super heet (zoals altijd eigenlijk). Helder nadenken wordt moeilijk, dus alvast excuses voor de spelfouten. Ik hoorde net van Lars dat het vandaag bij jullie ook een graad of 30 is. Dat zal wel lekker zijn na die kou of niet?

Afgelopen weekend ben ik samen met Kim op pad geweest. Vrijdagochtend vertrok ik om half 8 naar San José waar ik netjes op tijd om half 12 aankwam. Kim zat al op me te wachten bij mijn terminal, dus we hebben samen een taxi naar het hotel genomen. Vrijdag zijn we in San José gebleven waar we wat hebben rond gelopen en het nationaal museum bezocht. We zijn eerst naar mercado central geweest, dat was wel leuk maar niet heel boeiend. Om kwart over 3 wilden we het nationaal museum in gaan. De entree was 8 dollar en 4 dollar voor studenten, maar het bleek dat het een speciale dag was en vanaf 4 uur was de entree gratis. Dus zoals het goede studenten beaamt hebben we eerst ff een bakkie gedaan en konden we daarna gratis het museum in:) ’S avonds hebben we heel fout bij de Burgerking gegeten. Ik had al 5 maanden geen patat en uienringen op en daar had ik gewoon trek in.

Zaterdag ochtend zijn we na een heeerlijk ontbijt (in de categorie Turks all-in resort buffet) richting Cartago vertrokken. Het was maar een half uurtje met de bus, maar het viel in eerste instantie niet mee om ons hotel te vinden. Het heet Casa Aura, die taxi chauffeur vroeg eerst of we geen begeleiding hadden, want hij vond het maar raar dat wij met zijn tweetjes reisden. Vervolgens brengt die flapdrol ons naar de casa van Laura. Dus wij: nee Casa Aura, zegt hij ja die vrouw die hier woont heet Laura. Toen bleek wel dat Cartago niet erg toeristisch is, maar na een paar keer vragen hebben we het toch gevonden. We waren er al vroeg en we hebben de hele dag besteed aan het verkennen van Cartago. We zijn naar de markt geweest, alle kerken bekeken en wat geshopt. Uiteraard hebben we niks gekocht want die Costa Ricanen hebben echt een slechte kleding smaak (type wonderwomen kleding en dan nog veel te duur ook). Het naroepen in Cartago was zowaar nog erger dan in Puerto Viejo maar het scheelt dat ze daar maar een paar woorden Engels spreken dus meer dan “Gi baby, Gow arr youu” kwam er gelukkig niet uit. Ondanks dat het bewolkt was en niet al te warm was ik wel weer flink verbrand. Het stomme is dat ik een schuin tasje om had, dus nu is me hals bruin met een wit schuin lijntje. Ziet er wel stom uit, maar dat kleur ik wel weer bij van het weekend.

De volgende dag hebben we ’s ochtends vulkaan Irazu bezocht. Het was wel bewolkt, maar we hadden geluk want de krater was helder. In de krater is een helder groen meer, erg mooi! Het was alleen wel super koud, we konden zelfs rook blazen (het is ook nooit goed). Toen we aan het wachten waren tot de bus weer zou vertrekken zagen we ineens een neusbeertje. Echt zo een grappig beestje, hij kwam daar even de prullenbakken plunderen en hij was super mak. Een stel toeristen waren zelfs zo bijdehand om hem te aaien. We waren al vroeg weer terug in Cartago en het plan was om ’s middags de Guayabo opgravingen te bezoeken, maar dat ging niet door omdat de bussen niet meer reden. Daarom hadden we besloten om naar de Lankaster botanical gardens te gaan en dan de volgende ochtend naar Guayabo. De botanicals garden was er mooi. Studenten kregen korting maar ik had me pasje niet bij me, toen liet ik maar mijn silverenkruis pasje zien en dat werd ook goed gekeurd, ze kunnen toch niet lezen wat er staat. De volgende ochtend kon Guayabo helaas niet doorgaan, het was 2 weken gesloten voor toeristen, omdat ze bezig zijn met opgravingen. We zaten die ochtend al om 7 uur aan het ontbijt en we hadden Cartago eigenlijk wel gezien, daarom zijn we weer terug gegaan naar San José, waar we al om half 9 aankwamen. Mijn bus ging pas om 2 uur, dus we hadden nog de halve dag om daar te spenderen. We hebben eerst ff een bakkie gedaan en daarna zijn we naar het goudmuseum geweest, waar mijn silverenkruispasje ook weer van pas kwam voor de studenten korting:). Daar hebben we 2 uur rondgelopen en daarna zijn we wat wezen drinken bij een cafetaria waar we vrijdag ook hadden gezeten. Het was op een balkon waar je mooi over de hoofdstraat kan uit kijken. Daar hebben we nog een tijdje mensen zitten kijken, wat lopen er vreemde vogels rond! Ondertussen was het al een uur of 12, we hebben nog even pizza gegeten en een broodje voor onderweg gehaald bij een heerlijke Colombiaanse bakker en daarna zat het er alweer op. Het verbaast me trouwens echt hoe een groot temperatuur verschil er is in zo een klein landje, maar dat ligt natuurlijk aan het hoogte verschil. Ik verliet San José om 2 uur ’s middag met een vest aan en ik kwam om 7 uur in Puerto Viejo aan waar ik echt een klap in me gezicht kreeg van de hitte.

Helaas kunnen Kim en ik niet samen reizen voordat ik naar huis ga, want het hotel waar zij werkt zit dan helemaal volgeboekt, dus ze kan niet weg. Misschien komt ze nog wel een weekendje naar Puerto Viejo, dat zou wel leuk zijn! Ik ga de laatste week wel nog zelf rondreizen. Ik denk dat ik eerst weer een dagje San José ga doen, daarna 3 dagen La Fortuna en dan weer een dagje San José. De laatste dag ga ik bij Kim op bezoek en als het goed is kan zij dan mee naar het vliegveld om mij uit te zwaaien.

Misschien is dit wel mijn laatste verslag, want ik heb ff niks in de planning voordat ik naar huis kom, maar wie weet! Ik zal van het weekend even foto’s plaatsen, want ik heb erg mooie van de vulkaan en het neusbeertje.

Tot snel!! ~x~

  • 24 Mei 2012 - 06:42

    Corrie:

    Hola Sanne,

    Leuke dagen heb je gehad als ik zo lees.
    Dat pasje komt goed uit he als je het goeie pasje niet bij je hebt. Ben reuze benieuwd naar de foto's.
    Geniet nog van je laatse maand en een hele leuke tijd nog.
    Groetjes van Co en Corrie

  • 24 Mei 2012 - 06:43

    Mam:

    Hoi Sanne,

    Het lijkt die flapdrol van die waterval wel! Ik ken nog een flapdrol:-)
    Jullie hebben een paar leuke dagen gehad met elkaar en een hoop gedaan.
    Nog een paar weken!! geniet er nog van.
    Groetjes, Mam XXX

  • 24 Mei 2012 - 07:31

    Britt K.:

    Wat gaat de tijd hard zeg. Kom je gewoon bijna alweer terug. Laten we dan in ieder geval een keer samen naar het strand gaan om bij te kletsen. Dan ben jij waarschijnlijk deze keer bruiner dan ik :P
    Wat maak je leuke dingen mee daar zeg. Bofkont ben je!
    Groetjes, xxxx

  • 24 Mei 2012 - 16:40

    Co:

    Hoi Sanne,

    Leuk verhaal van jullie belevenissen, je mag nu nog een paar weken vertoeven in Costa Rica en de laatste week is weer leuke dingen zien. Ik zat net nog even naar de foto's te kijken maar die van de luiaard heb je zeker van het internet geplukt, deze is nog mooier dan wij gemaakt hebben met de fietstocht. Maak er nog wat leuks van de laatste weken en pas goed op je zelf. Groetjes co en corrie

  • 25 Mei 2012 - 09:02

    Corrie:

    Hoi Sanne,

    Ik was een beetje te snel met enter geven maar bij deze: mooie foto's.
    Het is hier nog steeds prachtig weer dus lekker buiten een borrel op Co z'n verjaardag. O ja, hoe is het eigenlijk met die kleren afgelopen? En dat groene shirtje?

    Groetjes van Corrie

  • 30 Mei 2012 - 09:58

    Ina:

    Hoi Sanne,

    Met plezier (en ook bewondering voor alles wat je doet) weer je verslag gelezen en de foto's bekeken.
    Nog heel veel succes en plezier de laatste maand en sterkte met de hitte!
    Ook alvast een goeie reis naar huis!

    Groetjes en tot ziens!

  • 03 Juni 2012 - 17:49

    Reinie:

    Hoi Sanne,

    Je hebt weer leuk geschreven. Geniet nog van de laatste maand en dan weer terug naar Nederland. Nog heel veel plezier daar.
    Gr. Reinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 19692

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: