eerste week Australie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu eerste week Australie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

eerste week Australie

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg sanne

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi!

Ik ben alweer een week in Australie. Op 5 dec naar Cairns gevlogen. Tijdens overstappen op Sydney had ik even iets gegeten, cocosyoghurt. Het leek "sanne bestendig" want lactose vrij enzo.. mja in het vliegtuig 2 keer over me nek gegaan, lekker. Dit wilden jullie echt weten XD

Maar voor de rest gaat alles goed. Ik heb al heel veel gedaan. Cairns was leuk. Fijn hostel, dorm voor mezelf vanwege laag seizoen, maar wel veel mensen ontmoet. Toen ik op een markt liep hoorde ik ineens me naam. Kijk ik om is het Stuart!! Hoe bizar is dat! Hij woont nu blijkbaar in Cairns. Hij wist ook niet dat ik daar was, dus we waren allebei een beetje in shock, haha.

Vanuit Cairns heb ik met een Catamaran het Great Barrier Reef bezocht. Iemand vierde haar verjaardag met een groep vrienden en ik was de enige toerist. Dat was wel raar en minder leuk, maar ze waren wel aardig. Snorkelen was echt geweldig, zo mooi! Ik heb 2 zeeschildpadden gezien, stingray, nemo visjes, andere mooie vissen, zeesterren en zeekomkommers en.... EEN HAAi!! Ik was een stukje verder weg gaan snorkelen, want ik wilde niet tussen die groep dobberen. Toen zwom er ineens een haai langs me, hij was zeker 2 meter. Ik vond het super eng, ik wilde terug naar de boot maar ik durfde niet weg te zwemmen want dan zag ik hem niet meer. Uiteindelijk terug op de boot helemaal hyper vertellen aan de crew, ze waren totaal niet onder de indruk, haha.

Nu in Townsville. Gister was ik op Magnetic island. Was heel mooi en veel dieren gezien. Wilde berg wallabies gevoerd, ze aten uit me hand echt gaaf! Het hostel heeft een eigen wildlife centre. Gisterochtend ben ik meegegaan met een rondleiding, was leuk! Veel info over inheemse dieren, koala's, wombats enzo. Ook allerlei dieren vastgehouden, zelfs een slang. Koala knuffelen koste extra, niet gedaan, vond ik een beetje sneu voor dat beestje.

Nu richting Airlie beach (Withsundays!). Ik heb nog steeds niks voor kerst geregeld, hopen dat ik een baan vind.

Hoe is het thuis?

Groetjes uit bloedheet Australie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 19678

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: