Warme kerst - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Warme kerst - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Warme kerst

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg sanne

26 December 2014 | Australië, Noosa Heads

Hoi allemaal,

Hoe gaat het thuis? Hier gaat alles goed. Ik ben momenteel in Noosa, nu aan het wachten op de bus naar Brisbane.

Na Airlie beach ben ik een dagje in Rockhampton geweest. Daar was niet zoveel te beleven, was meer om de busreis op te breken. Daarna richting Bundaberg. Ik had een baan gevonden bij een resort in Bargara, klein dorpje vlak bij Bundeberg. Ik heb geen working holiday visum, dus ik werk tegen kost en inwoning, maar ik bespaar wel veel. Toen ik aankwam waren er 4 andere helpers, duitse jochies. Die waren niet zo sociaal en sproken alleen in het Duits. Mijn taak was om het ontbijtbuffet te verzorgen en verder beetje schoonmaken. Het werk was best prima, maar elke dag hetzelfde en te veel uren voor wat je krijgt. Accommodatie moest ik met die duitsers delen, wat een zwijnen! Later vertrokken die duitsers en kwam er een duitse vrouw en een jongen uit Hongkong. Die waren wel aardig, maar was niet echt lol mee te beleven. Ik zou 2 weken blijven, mja ik vond het daar saai en wilde me kerst daar niet doorbrengen. Ik had 50 dollar deposit betaald, maar de receptionist zei dat ik dat wel terug kreeg ook al vertrok ik eerder. Dus ik een hostel in Noosa geboekt en busreis, zeggen ze later dat ik me geld niet terug krijg. Waren echt nare mensen, was een familie en ze lieten al het werk door backpackers doen. Maakten daar echt misbruik van, ze wisten niet eens me naam. Mja ik ben alsnog weggegaan.

Was een goede beslissing. Het hostel waar ik nu zit is geweldig, veel leuke mensen ontmoet. Op kerstavond hadden we een enorm buffet. Iedereen had iets lekkers gemaakt. Het hostel zat vol, dus we hadden bizar veel eten. Daarna cadeautjes die onder de boom lagen geopent, allemaal grappig dingetjes. Later zijn we nog naar het strand geweest met een groepje. De volgende dag ben ik met een duits meisje en een amerikaanse naar het national park van Noosa geweest. Sochtends vroeg 2 uur gewandeld en de rest van de dag op het strand gechilled. Dus was een leuke kerst :)

Ben benieuwd of ik straks in Brisbane nog iets mee krijg van boxingday.

Fijne kerst! Xx

  • 26 December 2014 - 10:18

    Mam:

    Hoi Sanne,

    Weer heel wat meegemaakt. Je moet het wel altijd maar treffen in de hostels.
    Fijjn dat je het leuk heb gehad 1ste kerstdag.
    Ons eten was erg lekker

  • 26 December 2014 - 11:05

    Lars:

    Heej,

    Je maakt wel een hoop mee zo. Ik gebruik tweede kerstdag om weer even up to date te komen met je reisverhalen ;). Mooi dat je daar een mooie kerst hebt gehad. Veel plezier nog en alvast een goed nieuwjaar.

    Groet Lars

  • 26 December 2014 - 11:47

    Corrie:

    Hoi Sanne,

    Het gaat goed he, leuk dat het nu weer gezellig is.
    Blijf genieten en een heel goed 2015.

    Groetjes Co en Corrie

  • 04 Januari 2015 - 21:50

    Carla Rotteveel:

    hai Sanne, vandaag weer even alles doorgenomen wat je gedaan hebt de afgelopen tijd.
    nou dat is dus een hele boel. je maakt wel een heleboel leuke dingen mee en ziet ook hele mooie natuur en zo. wel fantastisch wat je allemaal onderneemt zeg. heb je oud en nieuw ook nog een beetje spectaculair beleefd? je hebt het niet in Sydney gevierd he op de brug. maar ergens anders kan het natuurlijk ook geweldig zijn.
    veel plezier weer de komende tijd. ik lees het wel weer.

    heel veel groetjes van ons allemaal.

    groetjes Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 19676

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: