surfwedstrijd - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu surfwedstrijd - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

surfwedstrijd

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

29 Januari 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo Allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Met mij wel goed! Ik heb niet zo heel veel te vertellen deze week. Op me stage heb ik vooral aan me Destination Analysis gewerkt want ik werd weer niet aan het werk gezet. Mijn begeleidster was op vakantie, de twee Fransen zaten in Bocas del Toro en de Amerikaan komt nooit opdagen. Op zich was het wel lekker dat ik alle tijd om aan mijn schoolopdrachten te werken maar wel saai om de hele dag naar een beeldscherm te staren. Ik ben wel alvast begonnen aan mijn leguanen project. Ik heb een aantal flyers gemaakt met informatie over wat er moet gebeuren en wat we nodig hebben. Morgen gaan we met zijn allen vergaderen en ik denk dat we er ook naartoe gaan.

Gisteren ben ik naar een surfwedstrijd geweest. Ik had met niemand afgesproken want ik ging ervan uit dat ik daar wel mensen tegen zou komen omdat heel het dorp uitloopt voor die surfwedstrijden. Het was echt heel druk. Aan het begin vond ik het niet zo boeiend, want op een gewone dag zie je wel betere surfers. Maar de goeie surfers kwamen pas later. Ik zat in me eentje in het zand en opgegeven moment kwam er een meisje uit Florida naast me zitten die ook alleen was. Zij doet vrijwilligerswerk bij een boerderij in een dorpje verderop. Ze nodigde me uit voor avondeten, ik moest alleen wel blijven slapen want op de fiets is niet veilig en er rijden ‘s avonds geen bussen meer. Even later kwamen ook een 2 collega’s van haar bij ons zitten en het was echt heel erg gezellig. Eén meisje komt uit New Mexico en die ander uit Zwitserland. We hebben de hele dag op het strand gezeten en rond een uur of 4 ging ik terug om even te douchen en me spullen te pakken en daarna ben ik samen met hun met de bus naar de boerderij gegaan. De boerderij ligt boven op een berg dus toen we daar aan kwamen moesten we nog ruim een kilometer naar boven klimmen. Ze hadden vis op het menu staan, maar dat eet ik niet dus voor mij was er linzensoep. Rond een uur of 8 kwamen collages van hun met de vis aanzetten. Ze moesten die nog schoonmaken en daarna gingen ze op een bananenblad op het kampvuur. Nadat ze de vis hadden schoongemaakt waste niemand zijn handen, super smerig!! Dus ik heb zelf maar de linzensoep klaar gemaakt:p. Ik vond het eigenlijk niet zo heel leuk. Ik kon het wel goed vinden met dat meisje uit Zwitserland. Zij sprak alleen in het Spaans met me en dat ging goed, dus dat was wel leuk. Maar zij ging al vroeg naar bed. Ik vond die Amerikanen echt heel erg overdreven. Die andere waren Frans en een paar Costa Ricanen en dat waren echt een stel stoners, maar op zich wel aardig. Wat ik echt een stuk minder vond, was dat er geen wc was. Ik dacht ik hou het wel een nachtje op, maar om 3 uur ‘s nachts hield ik het echt niet meer. Maar het regende echt heel hard, dus toen ben ik maar onder het huis gegaan(was een huis op palen). Ik heb verder echt geen oog dicht gedaan. Het bed waarin ik lag was echt heel vies en ik had het super koud. Ik had alleen een gordijn van het hotel meegenomen wat als muskietennet moest functioneren, want ik had geen zin om mijn muskietennet van het plafond te halen voor 1 nachtje. Vanochtend om 6 uur had ik weer de bus terug naar Puerto Viejo. Nu ik heb gezien hoe zij daar op die boerderij leven, vind ik dat ik eigenlijk toch wel een fijn kamertje heb:)

Ik ben vanmiddag nog even richting Punta Uva gefietst, want ik zag vorige week een spandoek met Un Gran Feria de Ropas (een grote kledingmarkt). Maar het stelde weer is helemaal niks voor en het was vooral kinderkleding. Vanavond ga ik uit eten met het omaatje uit Florida. En daarna misschien nog uit met het Zwitserse meisje. Zij vertrekt morgen alweer, wel jammer, zo gaat het iedere keer als ik een leuk persoon heb ontmoet.

Hasta la próxima!

  • 29 Januari 2012 - 21:58

    Britt K.:

    Klinkt wel anders zoals ik me dat voorstel zo een stage in het buitenland. Je ziet maar wat je tegenkomt en het kan leuk zijn of tegenvallen (zoals op die boerderij dan). Vind je het niet vervelend zo alleen?

  • 30 Januari 2012 - 07:12

    Mam:

    Sanne, toch spannend op de boerderij!!weer eens wat anders een gordijn als deken. Leuk weer om te lezen allemaal. Groetjes Mam XXX

  • 30 Januari 2012 - 07:37

    Corrie:

    Hoi Sanne,

    Toch weer leuk om te lezen ook al vind jij dat je niet veel hebt meegemaakt. Lijkt me toch een heel avontuur daar op die berg in vies bedje en een grote openlucht wc.
    Wel goed dat je aan je schoolopdracht kan werken en aan je legunanenproject.
    Ben benieuwd wat die fransen te vertellen hebben over Bocas, over 2 maandjes gaan we al hoor!!!
    Nou weer een leuke week.Groetjes van Co en Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 19686

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: