Bocas Del Toro - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Bocas Del Toro - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Bocas Del Toro

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

04 April 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Daar ben ik weer!
Nou we hebben mooi weer gehad hoor in Panama! Alles ging echt heel goed. Eerst twijfelden we of drie nachten wel lang genoeg was, omdat ik 72 uur het land uit moest zijn, maar ik ben er wel langer uit geweest. Al werd er geen tijd bij gezet, wat wel een beetje raar is. We werden vrijdag om half 8 ’s ochtends al opgehaald in Puerto Viejo en nog geen uur later waren we al in Panama. Alles ging echt heel snel bij de grenscontrole. We werden bij de beroemde brug afgezet en die moesten we overlopen. Aan de overkant moesten we een formuliertje invullen en kregen we een stempel en daar stond het volgende busje alweer te wachten. Na ongeveer een uur rijden kwamen we bij een haventje en vanaf daar gingen we per boor door naar Bocas. Het was maar een klein polyester bootje maar er hing 225 kp achter! Kun je nagaan hoe snel we gingen, na een half uur varen waren we er al.

We verbleven in een bed & breakfast op het hoofdeiland Colon. Het was echt een prima accommodatie, niet midden in het centrum maar ook niet te ver lopen. Het ontbijt was echt super. De eigenaresse maakte zelf jam en iedere dag aten we wat de pot schafte. De eerste dag hadden we Amerikaanse pannenkoeken en een muffin, daarna scrambled eggs met ui en paprika en de laatste dag een omelet met ui, paprika en zoete peper. Ook kregen we elke keer een bakje fruit en yucca. We hebben de eerste dag wat rond gelopen om het eiland te verkennen en we zijn ’s avonds nog lekker wezen uit eten (iedere dag trouwens).

Zaterdag gingen we op een tour. Uiteraard werd het een tour per boot aangezien we op een archipel waren. Toen we zaterdag wakker werden was het erg slecht weer, dus we zaten in eerste instantie nog te twijfelen of we wel op die tour gingen. Uiteindelijk hadden we toch maar besloten om te gaan, want als we het zouden verzetten naar de volgende dag dan hadden we ook geen zekerheid dat het droog zou zijn. Gelukkig voor ons klaarde het weer al snel op. We gingen met en zelfde soort bootje langs verschillende attracties. Eerst vaarden we door de dolfijnen baai, waar we inderdaad een aantal dolfijnen hebben gezien. Het was alleen wel erg druk met andere bootjes die ook vol zaten met toeristen. Daarna zijn we wezen snorkelen. Het was mooi levend koraal en het was niet diep dus we konden gewoon aan de oppervlakte blijven dopperen. Na het snorkelen zijn we naar een mooi restaurant gegaan waar we wat hebben gegeten. Het restaurant lag op een stijger dus we konden tijdens het eten ook weer allemaal visjes zien. Ook vlogen er een aantal papgaaien rond wat ook erg leuk was. Tijdens het eten hoorde ik ineens: Sanne? dus ik denk wie kan dat nou zijn, was het Anne! Een Duits meisje waar ik vorig jaar bij in de klas zat en waar ik mee naar Cambodja en Vietnam ben geweest. Zij loopt stage in Panama stad. Ik had echt nooit verwacht haar tegen te komen, want dat is zo een eind van Bocas vandaan. Dus dat was wel echt heel toevallig en leuk. Ik had haar al bijna een jaar niet gezien omdat ze hiervoor op uitwisseling naar Ierland was. Eind april komt ze hierheen, want dan moet zij ook de grens over voor haar visum. Dus dan heb ik weer wat om naar uit te kijken.
Na het eten zijn we weer verder gevaren naar het eiland Bastimentos. Daar kregen we anderhalf uur de tijd om op redfrog beach te liggen, wat een erg mooi strand was. Daarna zijn we weer terug gevaren naar het hoofdeiland. Zo waren we de hele dag in touw voor maar 20 dollar, dat is hier in Costa Rica wel anders. Al kan ik niet zeggen dat Panama verder goedkoper is, wat wel veel mensen beweren.

Zondag hebben we fietsen gehuurd en zijn de naar playa bluff gefietst. Die tip kregen van een mevrouw die ik sprak in de keuken van mijn hotel in Puerto Viejo. Zij woont in Bocas en ze was hier om haar visum te vernieuwen. Ze vertelde dat een Nederlands stel een hotel en restaurant bij playa bluff heeft en dat het echt de moeite waard was om daar heen te gaan. En ze had gelijk! Het Nederlandse stel had een goeie tip voor ons, er was daar in de buurt een baaitje wat bijna niemand kende. Die vrouw had een kaartje voor ons getekend en toen zijn we er heen gefietst. Hele mooie route ook en het was inderdaad een mooi baaitje. Geen golven want die werden tegen gehouden door het koraal. Dus we konden lekker in het water dopperen.

De laatste dag gingen we weer met de boot terug en aan de overkant stond ook alweer een busje op ons te wachten. Dit keer duurde het alleen wel een stuk langer bij de grens. In het busje terug naar Puerto Viejo zat ook een apart rasta figuur uit Amerika. Maar die bleek heel aardig te zijn en ’s avonds zou hij gaan draaien in een restaurant in Puerto viejo. Dus daar zijn we ook nog even langs geweest. Toen had hij nog speciaal een nummer voor Corrie opgezocht. Kan me niet herinneren hoe het heet, een nummer over Amsterdam in het Frans (niet mijn muziek).

Deze week begint de Paas gekte in Puerto Viejo. Iedereen uit de steden trekt dan naar de kust toe. Het is nu echt al een gekkenhuis. Er rijden ook heel veel grote auto’s rond in dit anders zo rustige dorpje en er zijn gister al 2 ongelukken gebeurd. Die mensen hier kunnen echt niet rijden en de meeste gedragen zich ook veel te asociaal in het verkeer. Mijn collega durft al niet eens meer te fietsen. Dus als jullie niks meer van me horen, grote kans dat ik ben aangereden. Nee hoor, ik zal voorzichtig doen. Vrijdag vertrekken Co en Corrie weer. Dan ga ik toeleven naar de komst van Kim, die komt de 19e hierheen:)

Groetjes aan iedereen!





  • 05 April 2012 - 14:41

    Mam:

    Hee Sanne,

    Een mooie reis, en een hoop heb je/jullie weer gezien.
    Heel toevallig zeg van Anne! leuk dat ze naar je toe komt.
    Doe Co en Corrie de Groetjes.

    Groetjes Mam, XXX

  • 07 April 2012 - 18:46

    Corrie En Co:

    Hoi Sanne,

    We zijn weer thuis de is vlucht is goed gegaan. Jammer dat het alweer voorbij is maar we vonden het erg gezellig met jou en je hebt ons mooie dingen laten zien.
    Je hebt een mooi verhaal gemaakt over Panama.
    Veel plezier met de Pasen en maandag is de drukte weer over.

    Hou je haaks en tot schrijfs

    Groetjes van Co en Corrie

  • 10 April 2012 - 17:15

    Co:

    Hoi Sanne,
    Zondag heb ik een spoedcursus van Lars gehad hoe ik met dropbox moet omgaan, de labtop was zowat gecrashd maar makkelijk als de expert in huis is. Onze foto's kan je nu zien op dropbox in en nieuw mapje. Jouw foto's heb ik ook opgehaald uit je map Bocas del Torro. Super dat je de laatste maand in een grotere kamer kan voor een mooie prijs. De laatste avond viel bij ons nog het licht uit en wij dachten als dat ook in het centrum is kon het wel ens een chaos worden met al dat volk wat op het kruispunt stond.
    Veel plezier met kim en geniet van het goeie weer want hier is het koud.
    Groetjes Co

  • 10 April 2012 - 18:14

    Carla:

    Hoi Sanne, je hebt toch best wel een
    Hallo Sanne,
    hoop afleiding met je familie. jammer dat je niet veel doen kan met je leguanen project. ik had al een tijdje niet meer gelezen, maar ben nu weer bij. het gaat in ieder geval nog goed bij je. jim geniet inmiddels alweer van het hollandse weer. geniet er nog maar van, voor je het weet is het weer voorbij. veel plezier nog.

  • 11 April 2012 - 09:37

    Britt K:

    Oh San, als ik dat zo hoor wil ik ook hahah! Wat lijkt het me lekker daaro! Groetjesss xx

  • 14 April 2012 - 15:57

    :

    Hola chica!!

    Hoe gaat het? Nou gelukkig heb je de paasgekte overleefd! Kijk maar uit met het verkeer daar hoor, stelletje gekken. Heb je verhaal over Panama uitgebreid gelezen en klinkt super leuk allemaal.. dolfijnen.. snorkelen.. klinkt als een heerlijk weekendje! En wat toevallig dat je Anne bent tegengekomen. Veel plezier met Kim en we spreken elkaar snel weer!

    Liefs

  • 20 April 2012 - 17:27

    Truus Leijten :

    Hallo Sanne,
    Geweldig land hè? Wij zijn in 2009 geweest. Prachtig! We hebben de quetzal gezien in San Geraldo en zijn ook in Corcovado geweest. Dit schiereiland was alleen te bereiken over zee. Schitterend. Ik ga meer van je berichtjes lezen. Geniet van je tijd in Costa Rica.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 19683

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: