Zuid Korea - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Zuid Korea - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Zuid Korea

Blijf op de hoogte en volg sanne

21 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoiii allemaal,

Het is tijd voor een verslagje. Ik ben net aangekomen in Auckland. Even een wasje aan het draaien, dus kan mooi in de tussentijd iets typen.

Seoel is echt overweldigend! Heel veel hoge gebouwen en 's avonds overal lichtjes en muziek. Die Koreanen zijn echt een vreemd volk. Heel erg inzichzelf gekeerd (en in hun smartphones). Ze hebben niet echt sociale vaardigheden, zeggen amper gedag, ook niet als je iets bij ze koopt en ze maken geen oogcontact. Daardoor had ik echt vaak van die awkward momenten dat je half tegen mensen aanloopt op straat. Ze zijn ook heel rustig, in de metro bijvoorbeeld is het muisstil. Renee vertelde dat kinderen echt een heel zwaar leven hebben, ze zitten vaak van 9:00 tot 22:00 op school!!

Het was echt leuk om Renee (huisgenootje Breda) weer te zien en om te ervaren hoe zij leeft. Het was goed dat ik in een hostel verbleef want Renee haar kamertje is echt heel mini en ze heeft 14! Huisgenoten. Ik had een 6bed dorm helemaal voor mezelf:)

Renee heeft me op sleeptouw genomen en zoveel mogelijk laten zien. Ik weet echt alle namen van de dingen die we hebben gezien niet meer, maar dat zou ze nog door appen. Die taal is echt bizar moeilijk. De eerste dag zijn we naar een tempel geweest, daarna naar een leuk winkelstraatje. 'S avonds met een koreaanse vriend van Renee gegeten. Hij had een cadeautje voor mij mee genomen, zo lief! En daarna zijn we nog met vriendinnen van renee naar een Karaokebar geweest. Het idee is leuk, maar ik kan die muziek echt niet aanhoren (sorry Renee:p). De volgende dag zijn we naar het war memorial museum geweest, was leerzaam en indrukwekkend. 'S avonds zijn we naar een dvdkamertje geweest en hebben we een koreaanse film gekeken (was niet zoveel aan). Bij spuiten en slikken op reis kwam toen dat die Zuid Koreanen naar van die dvdkamertjes gaan om te seksen. Haha bah, maar volgens Renee was het niet zo erg.

Zondag hebben we samen met twee vriendinnen van Renee een berg beklommen. Niet echt echt klimmen, maar het was ook niet gewoon wandelen. Het waren allemaal rotsblokken, best zwaar, maar we hebben de top bereikt en het was prachtig! Dit was ook het beste seizoen om te gaan vanwegen alle mooie herfst kleuren. We waren om 05:45 vertrokken en pas rond 23:45 terug. We waren echt gesloopt. De dag erna heeft ze nog even de universiteit laten zien, en daarna richting vliegveld. En nu zit ik dus alweer in Auckland. Ik ben echt een kneus joh, ik had niet eens het adres van me hostel opgezocht en ik had geen internet. Dus maar de bus naar de stad genomen en gaan rond vragen (ik wist gelukkig de naam nog wel). Uiteindelijk vrij snel gevonden, was alleen wel een eind lopen met die zware rugzak. Het hostel waar ik nu zit was wel even eng hoor, zo groot, zoveel mensen, maar het went al.

Oke genoeg gelult ik ga nu de stad verkennen.

Groetjes xx


  • 21 Oktober 2014 - 08:47

    Corrie:

    Hoi Sanne,

    Nou, je bent weer goed begonnen. Heb je toch mooi een indruk van Zuid-Korea. We gaan vast de foto's een keer zien. Enne kneus je kan niet altijd op je internet rekenen dus toch dingen opschrijven.
    Ga er nog lekker van genieten we blijven je volgen.

    Groetjes Co en Corrie

  • 21 Oktober 2014 - 10:50

    Britt:

    Ha die San!
    Nu al wassen? Dan heb je niet zoveel kleren mee zeker :)
    Wat gaat de tijd hard zeg. M'n zusje vertrekt morgen. Nog veel plezier en ik zie je volgende verslag graag tegemoet!

  • 21 Oktober 2014 - 13:41

    Lars:

    Heej Sanne,

    Goed aangekomen dus. Mooi dat we zo je reis kunnen volgen. Veel plezier de komende tijd!

    Groet Lars

  • 21 Oktober 2014 - 15:05

    Mam:

    Hey Sanne,

    Je bent er gekomen, daar gaat om!
    Veel reis plezier.
    Voor Renee was het ook een leuke onderbreking!

    Groetjes X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 19677

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: