boerderij, Tongariro - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu boerderij, Tongariro - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

boerderij, Tongariro

Blijf op de hoogte en volg sanne

07 November 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hoi Allemaal,

Even een update van de afgelopen week.

Ik heb op een boerderij in Rotorua gewerkt. Aardige mensen met kindje van 2. Ik verbleef samen met een meisje uit Finland in een apart hutje. Daar verbleven vroeger de schapenscheerders en nu hebben ze het omgbouwd tot appartementje. Het werk was best ok, wel hard werken, maar iedere dag iets anders. Ik heb veel geleerd, ik heb een boormachine gebruikt, quad bestuurd en bomen geplant. Ook heb ik geholpen met het castreren van een paard. Was echt heel goor, ik had echt het gevoel dat ik bijna ging flauwvallen, maar is niet gebeurd gelukkig. Een dag moest ik babyzitten. Ze dacht me waarschijnlijk een plezier te doen, want het regende buiten heel hard, maar ik vond het maar niks. Dat kindje is gewent om alles te krijgen wat ze wil en als ze haar zin niet krijgt begint ze te huilen, heel irritant. Verder heb ik ook veel van de omgeving gezien. 'S middags na het werk bracht onze gastvrouw ons waar we heen wilde. We zijn 's avonds een keer naar kerosine creek geweest. Dat is een natuurlijke hotspring, was echt heel chill. Ik ben naar het museum in Rotorua geweest en samen met het finse meisje naar een roofvogel opvangcentrum. We hebben gezien hoe een valk werd gevoerd en we mochten hem ook even vasthouden.

Gister ben ik aangekomen in Taupo. Ik heb 3 roommates uit Sweden, hele aardige meiden en ze praten in het engels, om mij ook overal bij te betrekken. Vandaag heb ik de Tongariro alpine crossing gedaan. Het was goed weer, maar het had wel gesneeuwd vannacht. De hike was echt super extreem. Ik stond tot me knieen in het sneeuw. Naar de top klimmen was het engste wat ik ooit heb gedaan. Het was heel steil en glad en er stond een hele harde ijzige wind. Maar het was de moeite waard, aan de andere kant van de berg waren helder blauwe krater meren, heel mooi. Ik heb er in totaal 8 uur over gedaan. Ik voel me nu best prima, ben heel blij met me goede schoenen:) Heb alleen me hoofd verbrand, maar bij mij valt het nog mee vergeleken met me roomies.

Morgen richting River Vally en overmorgem kom ik aan in Wellington. Daar verblijf ik een aantal dagen bij Josie (piggy :))

Groetjes xx

  • 07 November 2014 - 17:06

    Mam:

    hey Sanne,

    Blijf je wel met beide benen op de grond.
    Wat een beproeving die berg.
    Fijne reis naar Wellington. Je ziet ongelofelijk veel.
    De groetjes aan Josie.

    Groetjes, mam XXX

  • 08 November 2014 - 19:01

    Britt:

    Rete gaaf die berg! Was dat nou mount dome uit the lord of the rings of heb je die uiteindelijk niet gedaan? Haha, aanpakken die kinderen San!

    Ik kijk uit naar je nieuwe leuke verhalen!

  • 09 November 2014 - 11:54

    Reinie:

    Hoi Sanne,

    Je schrijft weer leuke reisverhalen.

    Nog heel veel reisplezier!

    Gr.Reinie

  • 11 November 2014 - 10:39

    Elly:

    he Sanne, zit bij je moeder op de koffie , heb je verslag gelezen super gaaf hoor ben jaloers op je ! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet ervan XXX Elly gr van Frans ,

  • 22 November 2014 - 08:48

    Corrie:

    Hoi San,

    Toch nog maar even reageren, had ik al gedaan maar is niet goed gegaan in Maleisie denk ik.
    Het is een mooi verslag en je doet mooie en leuke dingen. Blijf ervan genieten en we zien uit naar je volgende verslag.
    Groetjes van Co en Corrie vanuit Nederland. (brrrrrr zo koud)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 19674

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: