Afgelopen weken in NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Afgelopen weken in NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Afgelopen weken in NZ

Door: Sanne Hoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

04 December 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi Allemaal!

Het heeft even geduurd, maar nu toch nog een update uit Nieuw Zeeland. Morgen vertrek ik al naar Australie, ongelovelijk hoe snel het is gegaan. Na het laatste verslag heb ik heel veel gedaan, ik zal proberen om het samen te vatten.

Na Taupo zijn we een nacht in River Valley geweest. Het is in de middle of nowhere, maar hele mooie omgeving. Daarna richting Wellington, daar verbleef ik bij Josie (flying pig). Het was heel fijn om even van de kiwi experience af te zijn en lekker door de stad te dwalen. Ik ben met de cable train een heuvel opgegaan en via de botanical gardens naar beneden gelopen. De volgende dag ben ik naar zealandia gegaan. Dit is een groot vogel reservaat vlak bij het centrum. Vanwege de harde wind was er maar 1 route open. Wellington is de winderigste hoofdstad van de wereld. Ik was uiteraard verdwaald en op een afgesloten route terecht gekomen. Ik heb uren lopen dwalen, was best creepy met al die omgewaaide bomen, maar wel heel veel mooie vogels gezien.

Na Wellington ben ik met de boot naar het Zuider eiland gegaan. Heb een dag of 5 in Nelson doorgebracht, leuk stadje en leuke mensen ontmoet. Daarna ben ik 2 dagen in Mapua geweest, daar verbleef ik bij een omatje en haar eenoogige jack russle. In Mapua is helemaal niks, maar was wel even lekker bijkomen. De volgende bestemming was Kaiteriteri. Vandaaruit heb ik het Abel tasman national park verkend. Ik ben 2 hele dagen in het park geweest. Met de boot het park in, heel veel gelopen en zeehonden gezien, was prachtig en ik had mazzel met het weer. Daarna via de Nelson lakes richtig de west coast. Nelson lakes was prachtig, maar veel te koud om te zwemmen. Al denk ik dat ik er toch niet in was gegaan want er zwommen enorme palingen. We hebben een nachtje in Westport doorgebracht, saai stadje, maar was alleen om de lange reis naar Frans Jozef op te breken. Was wel gezellig met iedereen om de openhaard. In Frans Jozef hadden we slecht weer, de route naar de gletsjer was gesloten. Dus samen met mijn roommate, duits meisje en nederlandse jongen besloten om de Alex knob op te lopen. Was een pittige klim, halverwege ben ik met het duitse meisje terug gegaan en de jongens gingen nog even door. De terugweg hebben we gelift, we werden opgepikt door een Iers stel en die zeiden dat de route naar de glacier weer was geopend. Toen ik later me roommate jack weer zag vertelde ik dat, hij zei: awsome lets go. Hij heeft een auto, dus we waren er zo. Was heel gaaf en er was ook een Kea (soort papagaai).

Volgende bestemmingen waren Wanaka en Queenstown, hele leuke stadjes, jammer dat ik daar niet langer ben verbleven. Ik had verwacht dat ik een hele dag in Queenstown kon doorbrengen, maar Kiwi experience wist 7 uur te doen over een rit wat ook in een uur had gekund :S Heel irritant, nemen ze ons mee naar puzzling world en bungee experience, alleen maar om geld af te troggelen. Ik had dus alleen de avond in Queenstown, want de volgende dag had ik een boottocht bij Milford sounds geplanned. Wel lange rit, iets van 12 uur onderweg voor 2 uur bij Milford sounds, maar het was het wel waard. Onwijs mooi, al regende het wel veel, er valt daar gemiddeld 24 meter! per jaar, maar dat maakt het juist mooi met alle watervallen. Na Queenstown hebben we een nacht bij Lake Tekapo doorgebacht. Heel mooi blauw meer met besneeuwde bergtoppen.

Nu ben ik bij Bella (piggy) in Christchurch. Eest twee dagen bij haar en haar moeder verbleven. Veel gelopen langs het strand met de honden en bella en jacob hebben me de stad laten zien. Heel bizar, de aardbeving heeft zoveel schade aangericht, het is nog steeds een bouwput. Wel vet wat mensen hebben gedaan om het iets gezelliger te maken, veel kunst en graffati en een complete shoppingmall gemaakt van containers.

Op aanraden van Bella besloten om toch nog naar Kaikoura te gaan. Dit stadje staat bekend om het zeeleven. Gelijk in de bus al een Nederlands meisje ontmoet waar het goed mee klikte en een Duitse jongen. Samen uit eten geweest en rond gelopen. De volgende dag met een duits meisje afgesproken die ik in Auckland had ontmoet, met zijn alle gegeten en gepooled, gezellig. De volgende ochtend ben ik om 7 uur met een boot de zee opgegaan en we hebben een spermwhale gezien, was super gaaf! Hij kwam eerst met zijn staart naar boven en daarna bleef hij nog een heel tijd dobberen om te ademen.

Nu ben ik weer terug bij Bella. Gisteravond drankje gedaan met Bella en vriendinnen, Kate was er ook (zij was dit jaar ook in de pig). Net met Bella en Jacob Indiaas gegeten, echt leuk om die 2 weer te zien!

Vannacht vertrek in richting Cairns! Ik heb er echt zin in, ik ben toe aan warmte. NZ is qua weer heel bizar, elke dag 4 seizoen. Het begon zelfs een keer te sneeuwen terwijl de dag heel zonnig begon.

Hopelijk was het een beetje boeiend om te lezen. Ik kon niet echt uitgebreid vertellen met details, want dat zou echt een te lang verhaal worden. Ik ga proberen om in OZ iets vaker de tijd te nemen voor een update.

Groetjess X

  • 04 December 2014 - 09:41

    Corrie:

    Hoi Sanne,

    Het ziet er allemaal spannend uit. Mooie wandelingen en veel vogels.
    Hoop dat je lekker warm weer hebt in Australië.
    Ga er nog lekker van genieten en neem morgen een paar pepernoten.

    Groetjes Co en Corrie

  • 04 December 2014 - 14:54

    Corrie:

    Hoi,

    Was net bij oma, je moet de groetjes van haar hebben en van Elly de Wit.

    Groetjes Corrie

  • 04 December 2014 - 18:51

    Pap:

    leuk san weer genoeg meegemaakt straks baal je misschien van dewarmte in australie
    je ontmoet wel aardige mensen zo allemaal in het zelfde schuitje
    wel gaaf om een potvis in het echt te zien nou ga zo door veel plezier

    groetjes

  • 05 December 2014 - 07:33

    Mam:

    Hoi Sanne,

    Je ziet ongelofelijk veel, gaaf die zeehonden.
    Leuk, dat je bij Bella bent geweest
    Je bent nu in Australië als je dit leest.
    Lekker warm....goed smeren hè !!
    Een hele fijne tijd.

    Groetjes XXX

  • 07 December 2014 - 16:48

    :

    Hoi San! Wauw klinkt allemaal heel gaaf joh, en je doet echt veel. Heel gaaf ook dat je een potvis hebt gezien, daar wil ik wel een foto van zien hoor. En ook van de rest, zo te lezen heb je al veel mooie plekken gezien. Veel plezier in Australië en ik kijk uit naar je volgende verslag. En nog iets van Sinterklaas meegekregen?;) Liefs, Minca

  • 07 December 2014 - 20:18

    Reinie :

    Hoi Sanne,
    Het was leuk om je verslag weer te lezen.
    Ik reis een beetje met je mee op deze manier. (Al die Indrukken die je meemaakt. Leuk hoor!!

    Heel veel warmte en plezier in Australië.

    Groetjes Reinie


    .

  • 12 December 2014 - 06:26

    Britt:

    Leuk SAN! Ik ga gauw je volgende reisverslag lezen die alweer binnen gekomen is! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 19696

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: