Heen Reis - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Heen Reis - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Heen Reis

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

05 Januari 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo


Hola a todos!
Ik hou dit dagboek bij om jullie allemaal een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen hier in Costa Rica.

Gisteren vloog ik om 07:40 van Amsterdam naar Madrid. Op Madrid had ik een overstap naar San José, waar ik 80 min de tijd voor had. Het verliep allemaal heel soepel. Het was nog 25 min met de metro vanaf mijn aankomstpunt naar de volgende gate, dus toen ik aankwam kon ik meteen boarden. De vlucht verliep goed, maar dat is ook het enige positieve wat ik over Iberia kan zeggen..
Het personeel is nors, eten is niet te pruimen, degene voor me lag zowat bovenop me en diegene daarnaast had een groot hoofd waardoor ik de tv niet kon zien Toen ze met eten kwamen zei ik dat ik vegetarisch ben. De stewardess kijkt op een blaadje en zegt no, dus ik: si, kijkt ze nog een keer op dat blaadje: no. Dus ik kreeg de hele reis vlees geserveerd. Ik had het er eigenlijk niet bij moeten laten zitten, maar dat eten wat je krijgt is toch altijd te veel voor mij. Maarjaaa genoeg geklaagd, ik heb het toch maar mooi weer overleefd!:)

Bij aankomst op de luchthaven stond Selva (de schoonzus van mijn stage begeleidster) me al op te wachten met een bordje met mijn naam erop. De eerste nacht heb ik bij haar in San José geslapen. Voordat we naar haar huis gingen hebben we even door het centrum gelopen en heb ik een sim- kaart gekocht. Selva heeft me echt super veel verteld over Costa Rica. Zo waarschuwde ze me voor de mannelijke hoeren die hier in het Caribische gebied rondlopen. Je hoort of leest er nooit wat over en het valt pas op als je erop gaat letten, maar er lopen hier mannen rond die het verleiden van rijke westerse vrouwen als hun beroep zijn gaan beschouwen… (en het rijmt nog ook)

Mijn eerste maaltijd die ik hier op heb was afhaal Chinees(a). Na het eten heb ik nog een drankje gedaan met Selva, haar vriend en een vriend van hem. Daarna ben ik op tijd naar bed gegaan. Ik heb best lekker geslapen, ik werd alleen rond half 5 wakker. Ik sliep in een kamertje naast een plat dak. Ik hoorde geluiden op het dak en ik zag schaduwen. Ik was er echt van overtuigd dat er mensen op het dak stonden en Selva had verteld dat er pas nog bij hun was ingebroken, dus ik was niet meer echt op mijn gemak. Toen ben ik echt vijf keer naar het raam gelopen, maar ik zag maar niks. Elke keer als ik net naar het raam was geweest waren de schaduwen weg. Op gegeven moment ben ik toch maar weer gaan slapen, toen bleek die ochtend dat ik de hele tijd Selva haar katten aan het wegjagen was geweest:p

Vanochtend wilde ik de bus van 10 uur naar Puerto Viejo hebben. Toen we een kaartje gingen kopen bleek dat die bus al vol zat, maar dat er een extra bus om half 11 werd ingezet. Deze bus bleek ook vol te zitten, maar ik kon nog een kaartje kopen om te staan dus dat heb ik toen maar gedaan. Bij de bus aangekomen heb ik toch geprobeerd om met die van 10 uur mee te gaan, maar dat mocht niet, terwijl er nog zitplaatsen vrij waren, maar regels zijn regels:s Toen beloofde die kaartjes knipper dat ik in de volgende bus een zitplaats zou krijgen, en die kreeg ik, op de grond naast de chauffeur. Niet heel comfortabel, na 2 en een half uur voelde het dan ook alsof me botten door me kont heen staken. Dit ongemak straalde ik blijkbaar uit, want ik kreeg van iemand een handdoek om op te zitten en even later mocht ik naast een vrouw zitten die haar kind op schoot nam:).

Ondertussen ben ik in Puerto Viejo. Ik heb nog niet erg veel gezien, want het plenst al de hele tijd. Ik ben eventjes bij mijn stage bedrijf langs geweest maar daar was alleen een meisje aan het werk die niet wist dat ik vandaag zou komen. Daarna heb ik heerlijk gegeten bij een vegetarisch restaurant. Ondanks dat ze in die reisgidsen zeggen dat je niet alleen over straat moet gaan in het donker heb ik dat wel gedaan, want ik ben alleen en ik moet toch eten. Ik voel me hier niet onveilig, er zijn hier heel veel toeristen. In San José riepen veel mannen Macha naar me, dat betekend blond. Beetje raar vind ik dat, ik ga toch ook niet “hey neger” naar hen roepen!? Maar goed daar heb ik hier nog geen last van gehad, dat verwacht ik ook niet want er lopen hier heel veel blondjes rond:)

Morgen heb ik afgesproken met dat meisje wat aan het werk was en twee Franse vrijwilligers. Die twee Fransen zoeken ook nog een appartement en de zus van dat meisje heeft een huisje te huur, dus daar gaan we morgen even kijken. Daarna heb ik afgesproken met de eigenares van het restaurant die ook nog een kamer bij haar in huis vrij heeft. In het hotel waar ik nu zit hebben ze ook nog een kamer die ik voor langere tijd kan huren, die komt zaterdag vrij dus dat is ook nog een optie.

Nou ik ga lekker slapen, het is hier nu bijna 21 uur. Het voelt nog steeds als midden in de nacht, bij jullie is het nu 04:00.

Hasta Luego X



  • 05 Januari 2012 - 06:44

    Chantal:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Geniet er van en ik ga je verslagen trouw lezen!

  • 05 Januari 2012 - 08:26

    Lars:

    Flink verhaal al voor de eerste dag ;)
    De hele reis er naartoe was dus niet heel comfortabel, maar nu kan alles alleen nog maar meevallen.
    Veel plezier en succes op je stage.

    Groet Lars

  • 05 Januari 2012 - 10:40

    Willemijn:

    Klinkt goed!!! Hopelijk heb je snel je eigen plekje ;)
    liefs

  • 05 Januari 2012 - 10:59

    Britt Kraaijevanger:

    Wat leuk om te lezen allemaal Sannie! Ik ga je volgen hoor =) Hoop dat je het er enorm naar je zin gaat hebben. Is dit ook een mogelijk vakantie adresje hahah ?
    Groetjes, Britt

  • 05 Januari 2012 - 22:44

    Je Moeder:

    Wat leuk dat je het bij gaat houden. kunnen we mee genieten. Ik hoop dat leuke woonruimte kan vinden. Heel veel groetjes en succes met alles.X
    PS was het nou een koe of een brulaap????

  • 06 Januari 2012 - 09:33

    Corrie En Co:

    Hoi Sanne,

    Leuk om je verhalen hier te kunnen lezen. Het was een reis met hindernissen maar je hebt het toch maar mooi gedaan. Dat je maar snel woonruimte vind. Een hele mooie tijd in Costa Rica.
    Groetjes van Co en Corrie

  • 06 Januari 2012 - 18:39

    Carla:

    Hoi Sanne,
    leuk om te lezen wat je meemaakt. hoop dat je snel een leuke plek vind om te verblijven. ik vind wel dat je het goed doet allemaal zo in je eentje in zo'n vreemd land. maar ja, als je zoiets onderneemt moet je ook niet bang zijn, maar ik vind het toch knap van je. ik weet bijna al meer van jou als van Jim.
    ga zeker je verhalen lezen.

    groetjes en sterkte nog die eerste dagen.

  • 06 Januari 2012 - 19:59

    Je Vader:

    hoi Sanne zo te zien krijg je een hoop
    volgers wel leuk dat dit allemaal kan zo,
    ben benieuwd naar de rest morgen gaan we even skypen he
    het beste met alles en tot morgen

  • 06 Januari 2012 - 22:23

    Janet:

    Hoi Sanne, Wat leuk om je verslag te lezen . Ga je zeker volgen ! Wel super allemaal , hou je taai , en heel veel plezier ! X X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 19735

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: