eerste week - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

09 Januari 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hey allemaal!

Bedankt voor de reacties! @Brit: Dit is zeker een mogelijk vakantie adresje, lijkt me leuk als je langs komt! @Co en Corrie: ik ben vandaag langs het Totum hotel gefietst, daar gaan jullie heen toch? Ziet er goed uit en ligt vlak aan het strand. Het is wel een stukje buiten het centrum, maar daarentegen wel rustig gelegen.

De eerste week zit er alweer bijna op!
Ik heb ondertussen een kamer gevonden. Het huisje van de zus van die collega en de kamer bij de vrouw van het restaurant waren niks, was midden in de getto, heel vies en onveilig. Ik kwam ook nog een kamer tegen voor 80 dollar per maand, simpel, geen wifi, geen warm water. Voor 80 dollar per maand had ik het eigenlijk wel willen doen maar de deur kon alleen met een klein schuif slotje dicht, dus dat vond ik toch niet erg veilig. Ik heb nu de kamer genomen die me bij het hotel werd aangeboden. Simpel, bedje, wc, douche en tafeltje en stoel. Ik heb hier wel wifi maar alleen warm water in de avond, laat ik nou net altijd s’ochtends douchen:p Mja wie heeft er warm water nodig als het dertig graden is. Het is hier nu gelukkig wel mooi weer, ik hoop maar dat het zo blijft want mijn dak is van golfplaat, dus dat zal behoorlijk wat herrie geven als het regent.

Donderdag en vrijdag avond heb ik bij John en Julie gegeten, de twee Franse vrijwilligers. Hele aardige mensen en ze hebben echt een prachtig huis! Ze moeten er alleen over een paar weken uit omdat er een school van wordt gemaakt. Ze zitten een stukje de jungle in en hebben een hele fijne veranda met banken, dus daar hebben we de hele avond zitten yahtzeeën. Ik ben alleen helemaal lek geprikt door de muggen en ze zijn niet zo zuinig hier, lijkt wel of ik gezwellen op me benen heb. Toen ik vrijdag middag naar John en Julie liep zag ik een stuk of vijf gele vogels en eentje had een slang in zijn snavel. Ze gingen op de elektriciteitskabels zitten en lieten die slangen daar hangen. Ik vond het wel zielig voor die slang want hij was helemaal verstijft, maar ik vond het ook zielig voor mezelf wat ik moest er nog onderdoor lopen haha. Toen ik bij John en Julie aankwam vertelde ik wat ik had gezien, zij wilden het ook zien dus we liepen weer terug naar die plek. De slang was al weg, maar er kwam een man zijn huis uit en hij wees naar de bomen. Er zat een luiaard!! Ik heb zo een mazzel, John en Julie zagen er pas een na twee maanden. Ook heb ik al heel veel kolibries gezien, zo leuk om te zien als ze aan het eten zijn terwijl ze nog in de lucht hangen.

John en Julie hebben de week hiervoor een traditionele kookcursus gevolgd, dus ik was proefkonijn. Donderdag hadden ze bananenpannenkoekjes voor me gemaakt, echt heerlijk! Vrijdag hebben ze zich echt uitgesloofd. Eerst hadden ze een als een soort wortel uitziende groente gekookt en daarna gebakken en zout er overheen, geserveerd met guacamole om te dippen. Het smaakte naar aardappelen, heel lekker. Daarna hadden ze een groente, familie van de courgette, deze groente kende ik ook al niet. Ook deze hadden ze eerst gekookt en daarna gebakken met een ei eroverheen. Ook dit was heerlijk, alleen was het iets te vet. John maakt ook heerlijke mojitos! Na het eten zijn we het dorp in gegaan. Eerst hebben we even gepoold en daarna gingen we uit. Uitgaan vind ik hier niet echt leuk. De muziek was wel goed enzo, maar de mensen echt niet! Ik voelde me echt zooo ongemakkelijk! Iedereen moet wat van je, iedereen is stoned en bij de wc staan ze in de rij om je drugs te verkopen. John die kende allemaal locals, dus die ging me meteen aan ze voorstellen, toen had ik de hele avond een of andere stonede Bob Marley om me heen hangen, hou ik echt helemaal niet van!


Vandaag was ik vroeg uit de veren en heb ik een fiets gehuurd. Degene waar ik de fiets huurde vertelde dat het 7 km naar Punta Uva en 12 km naar Manzanillo is. Toen ik eenmaal op de fiets zat besloot ik om maar naar Punta Uva te gaan, want het was een low rider kinderformaat fiets, dus erg snel ging ik niet. Het is één lange weg, dus ik fietste maar een eind heen. Na een tijdje kwam ik bij een controle post dus ik vroeg hoe lang het nog naar Punta Uva was want ik begon het fietsen aardig zat te worden. Toen zei die man dat ik daar allang voorbij was, ik zat al in Manzanillo, haha ook goed. Ik Manzanillo heb ik heel veel brulapen gezien. Toen ik ze hoorde verwachtte ik echt gorilla- size apen, maar ze zijn echt klein. In Manzanillo heb ik een tijdje op het stand gezeten, totdat het begon te spetteren, toen ben ik maar rustig terug gaan fietsen omdat het nog een heel eind was, voor het geval dat het ging hozen. Op de terugweg zag ik wel de weg naar Punta Uva en toen was het weer droog dus toen heb ik daar ook nog even op het strand gezeten, totdat het weer begon te spetteren. Na een tijdje fietsen kwam ik een vegetarisch restaurant tegen, waar ik even wat heb gegeten, echt fijn dat ze die hier zoveel hebben. In het restaurant zag ik een poster van “Hidden Garden”en ik herinnerde me dat me stage begeleidster had gezegd dat ze daar een kamer voor 200 dollar per maand verhuren. Dus daar wilde ik ook nog even gaan kijken, want het is 100 dollar goedkoper en wel fijn dat het een stukje buiten het centrum is. Dus ik ging op pad, maar ze hebben die tuin te goed verstopt want ik kon het niet vinden, dus net maar even een mailtje gestuurd.

Zo ik heb weer veel te veel getypt, maar ik heb echt nog veel meer te vertellen ik hoop dat jullie het niet saai vinden om te lezen! Morgen komt Ryan aan, de andere intern. Ik hoop dat ik het goed met hem kan vinden want John en Julie vertrekken al over een maand en ik heb hier verder nog geen vrienden kunnen maken. Morgen begin ik echt met mijn stage. Volgende week meer!

Hasta la pronto! X

  • 09 Januari 2012 - 06:02

    Mam:

    Hoi Sanne,

    Het is niet saai om te lezen hoor!
    Leuk juist. Heel veel succes met je eerste stage dag.

    Groetjes Mam

  • 09 Januari 2012 - 06:47

    Corrie:

    Hola Sanne,

    Helemaal leuk om te lezen hoe het met je gaat. Goed dat je het hotel hebt bezocht en dat het er goed uitziet. Ben benieuwd hoe wij het daar gaan vinden want wij houden wel van Bob Marley figuren en muziek.
    Weet je zeker dat "Hidden Garden" bestaat??
    Nou meid een goeie eerste dag en we horen wel weer van je.

    Groetjes ook van Co

  • 10 Januari 2012 - 19:18

    Minca:

    Hola chica!

    Het is helemaal niet saai om te lezen hoor, juist super leuk! Echt leuk om te lezen dat je al zoveel gezien hebt en fijn dat je een kamer hebt gevonden. Goed dat je nog even verder hebt gekeken hoor, je moet je wel veilig voelen. Wel jammer van t uitgaan, hier is Dos Amigos niks bij zo te lezen;) We gaan inderdaad snel een keertje skypen, kunnen we weer even bijkletsen! Succes en veel plezier, spreek je snel!!

    Liefs, Minca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 19736

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: