Rare jongens - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu Rare jongens - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van sanne hoogewerf - WaarBenJij.nu

Rare jongens

Door: sannehoogewerf

Blijf op de hoogte en volg sanne

20 Februari 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo Allemaal!
Weer bedankt voor de reacties! Ik zit hier nu heerlijk aan mijn bureautje, want de Fransen zijn vertrokken:) Ik had wel een beetje een rare week.

Aan het begin van de week heb ik een Nederlandse fotograaf leren kennen. Hij reist al 10 jaar rond de wereld samen met zijn vrouw die reisverslagen schrijft. Normaal reizen ze samen in hun jeep, maar nu was hij alleen met een groepsreis mee. Hij was nog nooit met een groep mee geweest en hij vond het maar niks om steeds aan alle activiteiten mee te moeten doen. Hij vroeg aan mij of ik wist waar hij groene leguanen kon vinden, want daar wilde hij een paar plaatjes van schieten. Laat ik nou net met de groene leguaan werken, heel toevallig. Dus van de week heb ik hem meegenomen naar de boerderij en heeft hij hele mooie foto’s gemaakt. Hij heeft een aantal foto’s aan Atec gedoneerd die ik kan gebruiken voor de flyer en op de website dus dat is echt super!

Toen ik ’s avonds aan het eten was in het hotel en aan het praten met die Nederlander, kwam die gids van het dolfijnen spotten ineens aanlopen. Hij was bij iemand op bezoek en hij hoorde mijn stem. Hij vroeg of ik even mee ging een drankje doen. Toen ik klaar was met eten gingen we op zijn motor richting de kroeg. We hebben een paar potjes gepoold en wat biertjes gedronken. Aan het begin van de avond was het echt wel gezellig, maar hij bestelde wel heel veel drank. Op geven moment gingen we naar een andere kroeg en gingen we over op de Baileys. Die drank kost hier echt geen drol en hij bleef maar halen. Daarna zijn we naar de volgende kroeg gegaan, waar je ook kunt dansen. Ik begon een beetje genoeg van die gozer te krijgen want hij bleef maar drinken. Dus toen hij weer drank aan het halen was raakte ik in gesprek met een aantal meisjes en toen ging ik even met hun dansen. Ik denk dat ik echt maar 5 min bij hun was en toen ik weer terug naar die gozer ging was hij helemaal boos, want ik was uit met hem dus dan kon ik niet met andere mensen praten ofzo. Echt wat een idioot!! Ik was niet eens uit met hem, we gingen alleen ff een drankje doen. Hij had echt het verkeerde idee, want ik vind hem echt verre van aantrekkelijk + dat hij zo’n 15 jaar ouder is. Dus ik begreep echt totaal niet waarom hij boos was, dus toen zei ik dat ik terug ging naar me hotel. Toen zei hij dat het gevaarlijk was om alleen over straat te gaan en dat hij me wel zou brengen. Maar ik zei dat ik liever gingen lopen, want ik voelde me nog minder veilig bij hem achter op die motor nadat hij zoveel had gedronken. Nu was hij helemaal pissig, dus toch maar weer achterop die motor. Hij heeft me wel veilig thuis gebracht, maar ik hoop echt dat ik hem nooit meer hoef te zien. Hij werkt alleen wel voor Atec dus hij komt hier af en toe om zijn geld op te halen, maar ik ga hem dan gewoon vol negeren.

De volgende dag ben ik uit eten geweest met een man uit Colorado die ook in mijn hotel verblijft. Hij was ook in die club de avond ervoor en hij had die gozer nog gezien nadat hij mij thuis had gebracht en hij zei dat die gast zich helemaal het lamlazeris aan het zuipen was. Uiteten was echt heel gezellig, we hebben echt 6 uur lang zitten praten over van alles. Die man reist echt heel de wereld over samen met zijn vrouw.

Het weekend heb ik vooral niet zoveel gedaan. Het omaatje uit Florida verbleef het weekend in een super luxe resort en ze had mij uitgenodigd om langs te komen. Dat was echt super relaxed, we hebben heerlijk op het strand gelegen en uit gebreid geluncht. Toen ik daar zondag weer was zei het omaatje dat de bartender naar me had gevraagd. Ze had al helemaal bedacht om een date voor ons te regelen, maar ik heb gezegd dat ik daar geen zin in had. Het leek me echt wel een leuke jongen hoor, maar na dat gedoe met die gast van de week ben ik er wel ff klaar mee.

Ik moet trouwens over een aantal weken me minor gaan kiezen. Ik had al besloten dat ik losse seminars in de richting van sustainability zou gaan nemen, maar nu weet ik het ff niet meer zo zeker. Ik ben daar eigenlijk helemaal niet meer zo in geïnteresseerd want ik kan geen baan bedenken die me leuk lijkt in die richting. Ik denk dat ik me voor de heritage minor ga inschrijven. Want ik zit eraan te denken om een master in Archeologie te gaan doen na deze studie. Dat weet ik nog helemaal niet zeker hoor, maar als ik dat zou willen doen dan lijkt heritage me wel een goed opstapje. Alleen de presentatie begon met deze minor heeft niks met cultuur een geschiedenis te maken en dat is nou net waarin ik ben geïnteresseerd. Ach ja ik zie het allemaal wel.

Volgende week komen pa en ma al op bezoek!

Haste luego!

  • 21 Februari 2012 - 08:42

    Corrie:

    Hoi Sanne,

    Nou dat is weer een heel verhaal deze week.
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje.
    Oma vindt het ook leuk om je verhalen te lezen.
    Weer een leuke week en wees voorzichtig.

    Groetjes Corrie

  • 21 Februari 2012 - 11:56

    Mam:

    Hoi Sanne,
    Zo, weer heel wat beleeft!
    Leuk dat omaatje, beter dat die kerel.
    Let goed op je zelf !!
    Tot volgende week.
    Groetjes Mam X


  • 22 Februari 2012 - 22:25

    Britt K.:

    Rare mannen inderdaad. Ik vind wel dat je makkelijk mensen vertrouwt en gewoon met ze mee gaat uit eten en uit enzo. Knap, maar lijkt me ook wel spannend. Je weet maar nooit toch? Leuk dat je ouders op visite komen. Ze nemen vast drop mee haha :P Ik moet ook minors gaan kiezen volgende week... Kan jij uit veel kiezen?

  • 23 Februari 2012 - 16:50

    Carla:

    Nou Sanne, wat maak je super leuke dingen mee en ook veel mensen leer je kennen zo. soms iets minder leuke dan. je staat wel je mannetje daar zeg, om overal zo alleen op af te gaan. super hoor. je kijkt er zeker ook naar uit nu dat je vader en moeder komen. ik wens je alvast een hele leuke tijd samen met hen.
    groetjes en veel plezier, Carla

  • 03 Maart 2012 - 21:13

    Janet:

    Hoi Sanne , wat een verhaal , je maakt heel wat mee daar, spannend allemaal. Heel veel plezier met je vader en moeder , en doe ze de groetjes van ons .Groetjes Janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Stage Costa rica

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2012

Laatste maand

23 Mei 2012

Weekendje Cartago

03 Mei 2012

Paardrijden met Kim/bezoek Anne

23 April 2012

Scary monkeys

04 April 2012

Bocas Del Toro
sanne

Verslag van mijn stage in Puerto Viejo, Costa Rica.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 19701

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Backpacken door Oceanie en stukje Azie

03 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Stage Costa rica

Landen bezocht: